Některé e-mailové servery příjemců přijmou e-mail a až poté rozhodují o jeho doručení. I když Boldem hlásí, že byl e-mail doručen, může se později ukázat, že doručení nebylo možné (např. kvůli neexistující schránce nebo plné schránce). Boldem se o těchto případech nedozví, protože e-mailový server odesílá tzv. zprávy DSN (Delivery Status Notification) na e-mail odesílatele.
Jak tento problém řešit?
- Odesílání ze subdomény: Nastavte subdoménu pro e-mailové rozesílky (např.
info@novinky.example.cz
) a správně nakonfigurujte DNS záznamy. - Nastavení MX záznamu: Pro subdoménu nastavte MX záznam na
bounce.boldem.cz
, aby zprávy DSN byly zpracovány přímo v Boldem. - Ruční správa kontaktů: Pokud nechcete zpracování zpráv DSN automatizovat výše uvedeným způsobem, musíte pokaždé, když obdržíte zprávu o nedoručení, aktualizovat kontakty v Boldem (např. trvale odhlásit neexistující adresy), aby se zabránilo opakovanému rozesílání.
Další podrobnosti najdete v kapitole Řešení problémů s doručitelností – Postmaster zprávy.