Proč mi chodí e-maily od postmaster po rozesílce?

Některé e-mailové servery příjemců přijmou e-mail a až poté rozhodují o jeho doručení. I když Boldem hlásí, že byl e-mail doručen, může se později ukázat, že doručení nebylo možné (např. kvůli neexistující schránce nebo plné schránce). Boldem se o těchto případech nedozví, protože e-mailový server odesílá tzv. zprávy DSN (Delivery Status Notification) na e-mail odesílatele.

Jak tento problém řešit?

  1. Odesílání ze subdomény: Nastavte subdoménu pro e-mailové rozesílky (např. info@novinky.example.cz) a správně nakonfigurujte DNS záznamy.
  2. Nastavení MX záznamu: Pro subdoménu nastavte MX záznam na bounce.boldem.cz, aby zprávy DSN byly zpracovány přímo v Boldem.
  3. Ruční správa kontaktů: Pokud nechcete zpracování zpráv DSN automatizovat výše uvedeným způsobem, musíte pokaždé, když obdržíte zprávu o nedoručení, aktualizovat kontakty v Boldem (např. trvale odhlásit neexistující adresy), aby se zabránilo opakovanému rozesílání.

Další podrobnosti najdete v kapitole Řešení problémů s doručitelností – Postmaster zprávy.

Michal Krejčí Michal Krejčí
4. září 2024