Jednou ze základních funkcí, které marketingový nástroj Boldem nabízí, jsou automatizace. V tomto článku se dozvíte, co jsou to automatizace, k čemu se automatizace používají v marketingu a odkazy na postupy, jak si automatizace vytvořit a používat.
Co jsou to automatizace?
Jak již název napovídá, jedná se o elegantní řešení úkolů, které byste jinak museli dělat ručně. Nejinak je tomu i v oblasti marketingu, kde se automatizace používají k usnadnění a urychlení různých postupů a k lepšímu budování a udržování vztahu se zákazníky. Mezi příklady takového využití patří:
- Automaticky odesílané kampaně – namísto ruční přípravy jednotlivých kampaní pro skupiny příjemců si nastavíte postup a kritéria, na základě kterých chcete své příjemce oslovovat a zbytek za vás jednorázově, v pravidelných intervalech a na základě vámi zvoleného parametru zařídí automat na straně aplikace Boldem. Může jít například o automatické rozesílání blahopřání k jmeninám, narozeninám, či jiným výročím, jejichž součástí mohou být automaticky vkládané slevové kupóny, nebo třeba o přivítání nového příjemce ve vašem e-shopu okamžitě nebo určitý počet dnů po registraci.
- Automaticky odesílané série e-mailů – při tvorbě automatizací se nemusíte omezovat na jeden e-mail. Právě naopak! S Boldem můžete rozesílat celou sérii e-mailů v různém čase a postupně zákazníka lákat na novinky, nebo ho inspirovat k dalšímu nákupu.
- Cílené oslovování relevantních skupin příjemců – pokud si do Boldem nahrajete data ze svého e-shopu o realizovaných objednávkách jednotlivých zákazníků, můžete jim díky automatizacím snadno rozesílat cílené kampaně, kterými je lze motivovat k dalšímu nákupu nebo jiné požadované interakci.
- Personalizované automatické rozesílky – Boldem vám usnadní nejen automatické rozesílání, ale rovněž vám usnadní komunikaci s vašimi zákazníky tak, že dokáže jejich jméno, příjmení, popřípadě obojí, správně vyskloňovat, tedy použít ve správném tvaru a vaše zprávy se rázem pro příjemce stanou atraktivnějšími a mezi ostatními generickými osloveními rozhodně zazáří.
- Identifikace potenciálních zákazníků – na základě reakcí příjemců na kampaně můžete automaticky rozesílat personalizovaný obsah relevantní pro určitou skupinu příjemců, nebo třeba oslovovat zákazníky, kteří už delší dobu nenakoupili, ale existuje u nich potenciál, že by o nákup mohli mít zájem.
Tyto postupy a spousta dalších jsou nezbytné k maximálnímu využití potenciálu zákaznické základny a k jejímu rozšiřování, přičemž jakékoli ruční vytváření skupin, ruční oslovování a ruční vytváření kampaní by nebylo efektivní ani realistické a nabízelo prostor pro spoustu chyb. Proto máte k dispozici automatizace Boldem, které vám většinu z těchto jednotvárných úkonů usnadní.
Souhrnně lze říci, že správně nastavené a důkladně otestované marketingové automatizace vám pomohou ušetřit čas, zvýšit efektivitu a dosáhnout lepších výsledků při oslovování vašich klientů.
Můžeme si automatizaci v Boldem nastavit sami?
Samozřejmě ano! Vytvoření automatizace je stejně snadné jako vytvoření běžné kampaně, trochu více času strávíte pouze testováním.
K vytvoření automatizace budete potřebovat:
- Cíl, kterého chcete pomocí automatizace dosáhnout.
- Scénář, podle jakého se má automatizace chovat.
- Transakční šablonu (pokud bude automatizace zahrnovat odeslání e-mailu).
- Aktivovaný tarif E-mailing.
Seznam doporučených automatizací najdete níže. S tarifem E-mailing se však nemusíte nijak omezovat a můžete si automatizaci vytvořit zcela dle vašich představ.
Můžete mi automatizace nastavit vy?
Určitě ano! Tvorba automatizací na míru je placená služba, kterou pro vás rádi nacení naši obchodníci. Abychom vám mohli s vytvořením automatizace plně vyjít vstříc, budeme od vás potřebovat:
- Cíl, kterého chcete pomocí automatizace dosáhnout.
- Scénář, podle jakého se má automatizace chovat.
- Transakční šablonu (pokud bude automatizace zahrnovat odeslání e-mailu).
- Aktivovaný tarif E-mailing.
Jakmile budete mít tyto informace k dispozici, neváhejte se obrátit na naše obchodní oddělení.
Doporučené automatizace
Níže najdete odkazy na automatizace, které doporučujeme používat, pokud chcete se svými zákazníky efektivně udržovat personalizovaný kontakt a budovat povědomí o vaší značce.
Uvítací kampaň pro nové uživatele
Jakmile se nový zákazník přihlásí k odběru newsletteru, nových článků vašeho blogu, nebo třeba nakoupí ve vašem e-shopu, je vhodné ho oslovit co nejosobnějším způsobem. Boldem vám přivítání nových zákazníků maximálně usnadní. Stačí si vybrat seznam příjemců a šablonu, a o zbytek se postará automatizovaný systém, který odešle vaše sdělení se správně vyskloňovaným oslovením.
Postup nastavení automatizace k přivítání uživatelů.
Vánoční, svátková, nebo výroční automatizace
Oslavte se svými zákazníky jejich výročí a pošlete jim dárek, nebo slevový kód! S Boldem můžete automaticky posílat sdělení svým zákazníkům třeba při příležitosti svátku (jmenin), nebo na základě vlastních dat, jako je třeba datum narození, datum prvního nákupu, datum první registrace, a podobně.
Postup nastavení výroční automatizace.
Záchrana opuštěných košíků
V průměru až 70 % košíků v e-shopech zůstává opuštěných. I na to máme řešení! Stačí si propojit váš e-shop s Boldem a můžete automaticky a cíleně oslovovat zákazníky, kteří si vložili zboží do košíku, ale nákup z nějakého důvodu nedokončili.
Postup nastavení automatizace k záchraně opuštěných košíků.
Automatizovaná reaktivační kampaň ke znovuzískání zákazníků
Získejte zpět zákazníky, kteří už delší dobu nenakoupili. Pošlete jim automaticky jeden, nebo třeba sérii reaktivačních e-mailů s různým časovým odstupem a inspirujte je nejen k dalšímu nákupu, ale zároveň jim připomeňte existenci vaší značky a přidejte novinky. Automatizaci nastavíte jednou a o rozesílání zpráv se postará Boldem za vás.
Postup nastavení reaktivační automatizace ke znovuzískání zákazníků.
Automatizované nabízení souvisejícího zboží po nákupu
Využijte možnosti oslovit aktivně utrácející zákazníky a nabídnout jim související produkty poté, co nakoupili určitý druh zboží ve vašem obchodě, a udržte jejich pozornost nejen personalizací a cílením na konkrétní související obsah, ale také prostřednictvím slev. Ideální řešení k automatickému nabízení poprodejních služeb – prodloužené záruky, pojištění, nebo k zasílání informací souvisejících s nákupem – videonávodů, manuálů, pozvánek do komunity uživatelů daného produktu či služby a podobně.
Postup nastavení automatizace k nabízení souvisejícího zboží po nákupu.
Další automatizace
S tarifem E-mailing můžete vytvářet neomezené množství automatizací, které vám umožní získávat nové zákazníky, obnovovat obchodní vztahy se zákazníky, kteří už nakoupili v minulosti, oslovovat nově zaregistrované potenciální zákazníky, odesílat cílené e-maily zákazníkům při příležitosti nějakého výročí, nebo třeba oslovovat zákazníky podle toho, co konkrétně nakoupili v minulosti, nebo co se zrovna nachází v jejich nákupním košíku.