Data, která Boldem získává a zpracovává, lze exportovat do externí služby Google BigQuery.
Lze přenášet následující data:
- vlastní události
- objednávky
- data o automatizacích
Jak se napojit do Google BigQuery?
- Přihlaste se do svého účtu v aplikaci Boldem.
- V levé nabídce vyberte Nastavení a klikněte na Propojení.
- Klikněte na tlačítko + Nové propojení.
- Z roletky pro výběr typu propojení vyberte BigQuery.
- Následně budete vyzváni k vyplnění Project ID, ID datasetu a přihlašovacích údajů ve formátu JSON pro napojení na váš účet v Google BigQuery.
- Tyto údaje získáte po přihlášení do Google Cloud Console. V levém menu vyberte BigQuery a vyberete nebo vytvoříte nový projekt.
- Ve vašem projektu klikněte na tři tečky a vytvořte nový dataset za pomoci tlačítka Create dataset. Ten si pojmenujte, vyberte region, kde mají být data uložena a vpravo dole potvrďte tlačítkem Create dataset.
- Project ID, ID datasetu vyplňte ve formuláři v Boldem.
- Následně v Google Cloud Console přejděte do sekce IAM & Admin a vyberte záložku Service Accounts, kde získáte přihlašovací údaje ve formátu JSON.
- U daného dříve vytvořeného projektu klikněte vpravo na tři tečky ve sloupci Actions a přejděte na Manage Keys.
- Klikněte na tlačítko Add Key a Create new key, vyberte Key type JSON a stiskněte Create. Klíč je automaticky stažen prohlížečem.
- Soubor otevřete a obsah překopírujte do Boldem do pole Přihlašovací údaje JSON.
- Otestujte propojení za pomocí tlačítka Otestovat propojení.
- Podle potřeby, která data chcete přenášet vyplňte název konkrétní ID tabulky.
- Pokud chcete přenášet data o automatizacích, vyplňte pole ID tabulky pro příjemce v automatizaci a ID tabulky pro protokol příjemce v automatizaci.
- Názvy tabulek nesmí obsahovat diakritiku, speciální znaky, mezery a začínat číslem.
- Použijte např. boldem_automations a boldem_automations_logs.
- Po stisku tlačítka Zaregistrovat propojení se v Google BigQuery automaticky vytvoří tabulky s uvedenými názvy a požadovanou strukturou dat. Pokud již v datasetu tabulky existují, tento krok se přeskočí.
- Aktivujte propojení pomocí přepínače Aktivovat propojení a propojení uložte.
- Do 15 minut začne přenos dat do Google BigQuery za posledních 180 dní. To může nějakou dobu trvat v závislosti na velikosti vašich dat.
Data o automatizacích
Po vytvoření propojení se vytvoří v datasetu dvě tabulky dle pojmenování. Jedna, obsahující základní informace o příjemcích, kteří procházeli danou automatizací a druhá, kde se ukládá protokol o jejich průběhu a aktivitě v e-mailech, SMS, notifikacích apod.
Veškeré časové údaje jsou uvedeny v UTC.
Sloupce tabulky boldem_automations
- automationStateId – ID průchodu automatizací
- automationId – ID automatizace
- contactId – ID kontaktu
- guid – GUID, unikátní identifikátor průchodu automatizací
- blockId – ID bloku automatizace, kudy příjemce prochází
- nextBlockId – následující ID bloku automatizace, kde příjemce bude následně procházet
- e-mail – e-mail příjemce
- created – časové razítko, kdy příjemce vstoupil do automatizace
- updated – časové razítko, poslední aktualizace
- finished – časové razítko, pokud je průchod automatizací ukončen
- unsubscribed – časové razítko, pokud je uživatel odhlášen, je mu znemožněno pokračování v dalším průchodu
- nextStart – časové razítko, pokud je naplánováno další spuštění, např. po bloku Počkat
Sloupce tabulky boldem_automations_logs
- automationStateLogId – ID vzniklého logu
- automationStateId – ID průchodu automatizací
- automationId – ID automatizace
- parentAutomationStateId – rodič
- eventType – typ události, datový typ EventType
- blockId – ID bloku, kde událost vznikla
- entityId – ID transakčního emailu, SMS nebo Push/In-app zprávu
- created – časové razítko, kdy byla událost vytvořena
- variant – informace o variantě, pokud kontakt prošel blokem AB test
Výčet datového typu EventType
1 = Start automatizace
2 = Ukončení automatizace
3 = Změna stavu
4 = Odeslání e-mailu
5 = Otevření e-mailu
6 = Kliknutí na e-mail
7 = Odhlášení z odběru e-mailů
8 = Nedoručený (vrácený) e-mail
9 = Odeslání SMS
10 = Čítač
11 = Smazání stavu příjemce
12 = Otevření Push/In-app zprávy
13 = Kliknutí na Push/In-app zprávu
14 = Odeslání Push/In-app zprávy