Propojení Boldem s Google Ads

Lenka Náplavová
6. května 2025

Propojení slouží k přenosu e-mailů ze seznamu příjemců v Boldem do publik v Google Ads za pomocí BigQuery.

Propojení Boldem s BigQuery

  1. Přihlaste se do svého účtu v aplikaci Boldem.
  2. V levé nabídce vyberte Nastavení a klikněte na Propojení
  3. Klikněte na tlačítko + Nové propojení.
  4. Vyberte BigQuery.
  5. Následně zadejte Project ID, ID datasetu, ID tabulky pro seznam příjemců a Přihlašovací údaje JSON pro napojení na váš účet v Google BigQuery.
  6. Tyto údaje získáte po přihlášení do Google Cloud Console. V levém horním rohu klikněte na ikonu ≡ a vyberte BigQuery.
  7. Pro vytvoření nového projektu klikněte v levém horním rohu na Select a project, v novém okně v pravém horním rohu klikněte na New Project a v dalším kroku zadejte či upravte Project name a Project ID (název není možné později měnit) – potvrďte kliknutím na Create – Project ID zkopírujte do Boldem do pole Project ID.
  8. Pro aktivaci účtu přidejte platební kartu za účelem aktivace – ☰ Google Cloud – Billing – My billing accounts – Add billing account – Agree & continue – vyplnit/upravit Payments profile a Payment method a účet propojit s projektem.
  9. Pro vytvoření nového datasetu kliknětě na ☰ Google Cloud, vyberte BigQuery, v části Explorer klikněte na 3 tečky vedle ID vašeho projektu a zvolte Create dataset, zvolte Dataset ID (název datasetu), Location type: Region, Region: europe-central2 (Warsaw), potvrďte kliknutím vlevo dole na Create dataset a dataset se zobrazí v sekci Explorer s ikonou čtverce s tečkami – název datasetu zkopírujte do Boldem do pole ID datasetu.
  10. Pro vytvoření Service Account a vygenerování Přihlašovacích údajů JSON klikněte na ☰ Google Cloud – IAM & Admin – Service Accounts, + Create service account – Service account name: boldemintegration – Create and continue – Select a role: BigQuery Admin – Continue (Grant users access to this service account optional – nic se nevyplňuje) – Done
  11. Když máte Service Account již vytvořený, klikněte vedle daného Service account na tři tečky pod Actions – Manage keys – Add key – Create new key – Key type: JSON – Create (automaticky dojde ke stažení klíče v JSON formátu) – obsah souboru zkopírujte do pole Přihlašovací údaje JSON.
  12. Do pole ID tabulky pro seznam příjemců napište název tabulky, která se v BigQuery automaticky vytvoří a naplní příjemci z Boldem – název nesmí obsahovat diakritiku, speciální znaky, mezery a začínat číslem.
  13. Z rozbalovacího seznamu Seznam příjemců vyberte seznam z Boldem, který chcete přenést do BigQuery/Google Ads.
  14. Klikněte na Otestovat propojení.
  15. Klikněte na Zaregistrovat propojení.
  16. V dolní části v sekci Aktivovat propojení zaklikněte možnost Aktivní a v pravém horním rohu potvrďte kliknutím na Uložit.
  17. Do 15-ti minut se příjemci z Boldem nahrají do BigQuery.

Propojení Google Ads s BigQuery

  1. V Google Ads účtu klikněte v levé nabídce na Nástroje – Sdílená knihovna – Správce publik
  2. Vlevo nahoře klikněte na modré kolečko s bílým symbolem + a dále na + Seznam zákazníků
  3. Zdroj dat: Připojit nový zdroj dat – Google BigQuery – Přímé propojení – Pokračovat
  4. Zvolte typ dat – Výběr typu dat: E-maily, telefonní čísla nebo korespondenční adresy – Další
  5. Vyberte data – Výběr dat k importu – Project* – název projektu v BigQuery, Dataset* – název datasetu v BigQuery, Table* – název tabulky v BigQuery
  6. Povolit přístup – Použít – Další
  7. Namapujte pole – Pole zdroje dat: email pro Pole Google: E-mailová adresa – podle BigQuery zadat i ostatní pole zdroje dat – Další
  8. Zkontrolovat1) Plán aktualizací – Upravit plán – nastavit denní aktualizaci seznamu příjemců z BigQuery v časovém rozmezí dle preferencí – 2) Metoda aktualizace členů na seznamu – Úprava metody aktualizace – Nahrazení stávajících členů seznamu novým seznamem zákazníků – Uložit – Dokončit
  9. Nový seznam zákazníků – vyplnit Název segmentu publika, Typ zákazníka a další, Propojení – Upravit propojení – Plán importu – Upravit plán – zaškrtnout možnost Také spustit teď pro okamžité nahraní seznamu příjemců – Uložit – Uložit a pokračovat

Poznámka: Aby segment fungoval, musí v něm být alespoň 1000 odpovídajících zákazníků. Když bude mít nové publikum alespoň 1000 odpovídajících zákazníků, budou se jim zobrazovat vaše reklamy.