Propojení slouží k přenosu e-mailů ze seznamu příjemců v Boldem do publik v Google Ads za pomocí BigQuery.
Propojení Boldem s BigQuery
- Přihlaste se do svého účtu v aplikaci Boldem.
- V levé nabídce vyberte Nastavení a klikněte na Propojení
- Klikněte na tlačítko + Nové propojení.
- Vyberte BigQuery.
- Následně zadejte Project ID, ID datasetu, ID tabulky pro seznam příjemců a Přihlašovací údaje JSON pro napojení na váš účet v Google BigQuery.
- Tyto údaje získáte po přihlášení do Google Cloud Console. V levém horním rohu klikněte na ikonu ≡ a vyberte BigQuery.
- Pro vytvoření nového projektu klikněte v levém horním rohu na Select a project, v novém okně v pravém horním rohu klikněte na New Project a v dalším kroku zadejte či upravte Project name a Project ID (název není možné později měnit) – potvrďte kliknutím na Create – Project ID zkopírujte do Boldem do pole Project ID.
- Pro aktivaci účtu přidejte platební kartu za účelem aktivace – ☰ Google Cloud – Billing – My billing accounts – Add billing account – Agree & continue – vyplnit/upravit Payments profile a Payment method a účet propojit s projektem.
- Pro vytvoření nového datasetu kliknětě na ☰ Google Cloud, vyberte BigQuery, v části Explorer klikněte na 3 tečky vedle ID vašeho projektu a zvolte Create dataset, zvolte Dataset ID (název datasetu), Location type: Region, Region: europe-central2 (Warsaw), potvrďte kliknutím vlevo dole na Create dataset a dataset se zobrazí v sekci Explorer s ikonou čtverce s tečkami – název datasetu zkopírujte do Boldem do pole ID datasetu.
- Pro vytvoření Service Account a vygenerování Přihlašovacích údajů JSON klikněte na ☰ Google Cloud – IAM & Admin – Service Accounts, + Create service account – Service account name: boldemintegration – Create and continue – Select a role: BigQuery Admin – Continue (Grant users access to this service account optional – nic se nevyplňuje) – Done
- Když máte Service Account již vytvořený, klikněte vedle daného Service account na tři tečky pod Actions – Manage keys – Add key – Create new key – Key type: JSON – Create (automaticky dojde ke stažení klíče v JSON formátu) – obsah souboru zkopírujte do pole Přihlašovací údaje JSON.
- Do pole ID tabulky pro seznam příjemců napište název tabulky, která se v BigQuery automaticky vytvoří a naplní příjemci z Boldem – název nesmí obsahovat diakritiku, speciální znaky, mezery a začínat číslem.
- Z rozbalovacího seznamu Seznam příjemců vyberte seznam z Boldem, který chcete přenést do BigQuery/Google Ads.
- Klikněte na Otestovat propojení.
- Klikněte na Zaregistrovat propojení.
- V dolní části v sekci Aktivovat propojení zaklikněte možnost Aktivní a v pravém horním rohu potvrďte kliknutím na Uložit.
- Do 15-ti minut se příjemci z Boldem nahrají do BigQuery.
Propojení Google Ads s BigQuery
- V Google Ads účtu klikněte v levé nabídce na Nástroje – Sdílená knihovna – Správce publik
- Vlevo nahoře klikněte na modré kolečko s bílým symbolem + a dále na + Seznam zákazníků
- Zdroj dat: Připojit nový zdroj dat – Google BigQuery – Přímé propojení – Pokračovat
- Zvolte typ dat – Výběr typu dat: E-maily, telefonní čísla nebo korespondenční adresy – Další
- Vyberte data – Výběr dat k importu – Project* – název projektu v BigQuery, Dataset* – název datasetu v BigQuery, Table* – název tabulky v BigQuery
- Povolit přístup – Použít – Další
- Namapujte pole – Pole zdroje dat: email pro Pole Google: E-mailová adresa – podle BigQuery zadat i ostatní pole zdroje dat – Další
- Zkontrolovat – 1) Plán aktualizací – Upravit plán – nastavit denní aktualizaci seznamu příjemců z BigQuery v časovém rozmezí dle preferencí – 2) Metoda aktualizace členů na seznamu – Úprava metody aktualizace – Nahrazení stávajících členů seznamu novým seznamem zákazníků – Uložit – Dokončit
- Nový seznam zákazníků – vyplnit Název segmentu publika, Typ zákazníka a další, Propojení – Upravit propojení – Plán importu – Upravit plán – zaškrtnout možnost Také spustit teď pro okamžité nahraní seznamu příjemců – Uložit – Uložit a pokračovat
Poznámka: Aby segment fungoval, musí v něm být alespoň 1000 odpovídajících zákazníků. Když bude mít nové publikum alespoň 1000 odpovídajících zákazníků, budou se jim zobrazovat vaše reklamy.