Instalace doplňku Boldem a propojení s obchodem Shoptet

Michal Krejčí Michal Krejčí
30. května 2022

Instalace doplňku Boldem a jeho spárování s aplikací Boldem je velice jednoduché a vyžaduje pouze několik kroků:

  1. Na stránkách vašeho účtu Shoptet si objednejte doplněk Boldem.
    Poznámka: Objednávku doplňku Boldem nelze provést u účtů Shoptet, které se nacházejí ve zkušební verzi.
  2. Po dokončení instalace na straně Shoptetu obdržíte na e-mailovou adresu e-shopu ověřovací kód:
Ověřovací kód při instalaci doplňku Shoptet pro aplikaci Boldem.
  1. Pokud již účet v systému Boldem máte, přihlaste se do něj, případně si účet vytvořte nový.
  2. Jako první si musíte vytvořit seznam příjemců, do kterého si přejete kontakty z e-shopu importovat. V případě, že jej vytvořený nemáte, vyberte v levé nabídce aplikace Boldem Seznamy příjemců a vytvořte si nový.
  3. V Nastavení vyberte Propojení a klikněte na Nové propojení.
  4. Jako Typ propojení zvolte Shoptet.
  5. Zadejte ověřovací kód zkopírovaný z e-mailu a vyberte Seznam příjemců, do kterého si přejete importovat příjemce z e-shopu.
  6. Klikněte na Uložit.

Přibližně do jedné hodiny od dokončení propojení obou systémů proběhne první stažení dat. Systém importuje jména, e-maily registrovaných uživatelů, údaje o ceníku, typ zákazníka, údaje o odhlášení uživatelů, fakturační a doručovací adresy. Usilovně pracujeme na rozšíření doplňku o další funkce.

Data se mezi Boldem a platformou Shoptet synchronizují kompletně každých 60 minut. Doporučujeme tuto prodlevu zohlednit při plánování automatizací.

Jak dostat data o opuštěných košících do Boldemu?

Abyste mohli sledovat údaje o svých zákaznících, jejich navštívených stránkách, objednávkách, a košících, je zapotřebí ještě několik dalších kroků:

  1. V aplikaci Boldem přejděte do Nastavení a vyberte oddíl Weby, kde uvidíte svůj e-shop.
  2. Klikněte na tlačítko Upravit u vašeho e-shopu.
Nastavení opuštěného košíku v Boldem.
  1. Dostanete se do nastavení, kde najdete kód, který musíte vložit na stránky vašeho účtu Shoptet. Kód si zkopírujte kliknutím na ikonu nacházející se vedle pole s kódem, popř. jej označte ručně a zkopírujte stiskem kláves Ctrl a C.
Nastavení opuštěného košíku v Boldem.
  1. Přihlaste se do účtu Shoptet jako správce.
  2. Přejděte do sekce Vzhled a obsah a vyberte Editor.
  3. Na stránce Editor vzhledu klikněte na kartu HTML kód.
  4. Do pole Zápatí (před koncovým tagem BODY) vložte kód zkopírovaný z aplikace Boldem.
  5. Dialog Potvrďte dialog kliknutím na tlačítko Uložit v horní části stránky.
Vkládání scriptu z Boldem do Shoptet účtu.

Jakmile na váš e-shop začnou proudit návštěvníci, můžete v sekci Aktivita na webu aplikace Boldem sledovat jejich pohyb, uskutečněné objednávky a košíky. Zároveň můžete využít pokročilých funkcí automatizace a reagovat na chování vašich zákazníků.

Měli byste vědět

  • Informace o opuštěném košíku se do aplikace Boldem dostane až poté, co uživatel vloží zboží do košíku a zároveň přejde na jinou stránku. Pokud zboží pouze vloží do košíku a hned stránku zavře, je pravděpodobné, že se údaje v Boldem nezobrazí.
  • Z důvodu dočasného technologického omezení se ke každému produktu načítá do Boldem pouze výchozí kategorie, do které je přiřazen. Pokud máte produkt zařazen do více kategorií, je možné, že budete potřebovat při segmentaci specifikovat všechny kategorie, ve kterých se produkt nachází, aby například automatizace fungovala správně. Podrobnosti najdete v kapitole Načítání a zpracování kategorií ze Shoptetu v automatizacích.

Mohlo by Vás zajímat

Jak pracovat se seznamy příjemců
Jak pracovat se seznamy příjemců
Jak propojit Boldem a Shoptet
Jak propojit Boldem a Shoptet

Podrobné informace o doplňku Boldem pro obchody Shoptet