E-mailové rozesílky jsou v rámci marketingových kampaní stále klíčovým nástrojem k udržování kontaktu se zákazníky a potenciálními klienty. Pro úspěšnost takových kampaní je však zásadní kvalita databáze příjemců, na kterou jsou tyto e-maily zasílány.
Ideální praktikou je databázi příjemců udržovat aktuální a nesbírat ani neimportovat do databáze nahodilé příjemce, nebo příjemce bez souhlasu dle GDPR. Z databáze je také důležité pravidelně odstraňovat adresy, které jsou neexistující, neplatné, neaktivní, nebo které slouží jako SPAM pasti.
V případě nečištěné databáze totiž může během rozesílek míra nedoručených e-mailů stoupnout nad nechtěnou úroveň, po které vás začnou e-mailové servery vyhodnocovat jako nespolehlivého rozesilatele a nakonec i blokovat nejen vás, ale také IP adresu, ze které rozesílka probíhá.
Abychom v Boldem předcházeli podobným nechtěným situacím, nabízíme zákazníkům v rámci tarifu E-mailing funkci Inteligentního rozesílání, která během rozesílek automaticky vyhodnocuje kvalitu databáze a v případě překročení stanovené hranice rozesílání pozastaví, aby se minimalizovalo riziko vysoké míry vrácených e-mailů.
Jak funkce Inteligentního rozesílání funguje?
Pokud v rozesílce počet příjemců přesahuje 1 000, budou e-maily automaticky odesílány ve dvou dávkách. Tato informace bude uvedena také v detailu rozesílky.
Pokud bude míra nedoručených e-mailů u první rozesílky nižší než 1 %, druhá dávka se pošle na všechny příjemce. V opačném případě dojde k pozastavení rozesílky a uživatel obdrží informaci o rizicích takového rozesílání a návrhy k řešení.
Co se stane po překročení míry nedoručení 1 %?
Pokud při rozesílání dojde k překročení míry nedoručení ve výši 1 %, dojde k:
- Pozastavení rozesílky: Rozesílka bude okamžitě pozastavena, aby se zabránilo dalšímu zhoršování reputace odesílatele.
- Informování podpory i zákazníka: O vzniklé situaci bude informován zákazník spolu s oddělením podpory.
- Nabídka řešení: Podle situace budou zákazníkovi nabídnuty možnosti řešení. Typicky jde o dvě možná řešení: buď si zákazník databázi pročistí sám, nebo využije některé z placených služeb, která pomůže s čištěním databáze a zajištěním vyšší kvality příjemců.
Inteligentní rozesílání pro stávající zákazníky
Současní zákazníci mohou funkci Inteligentního rozesílání využít, pokud mají aktivován tarif E-mailing. Tento tarif poskytuje pokročilé nástroje a funkce, které umožňují lepší správu e-mailových kampaní a zajištění vyšší kvality databáze.
Inteligentní rozesílání pro nové zákazníky
Pro nové zákazníky jsou pravidla pro použití funkce Inteligentního rozesílání následující:
- Tarifní zákazníci: Inteligentní rozesílání mohou využívat pouze zákazníci, kteří si platí tarif E-mailing.
- Počet příjemců: Omezení se vztahuje pouze na kampaně, kde je počet příjemců nad 1 000.
- Časová prodleva: Při odesílání e-mailových kampaní bude nastavena časová prodleva mezi jednotlivými dávkami, která se pohybuje v rozmezí 2–4 hodin.
Inteligentní rozesílání pro nové zákazníky s databází nad 50 000 příjemců
Pro nové zákazníky s databázemi nad 50 000 příjemců platí obdobná pravidla s několika specifikacemi:
- Dávkování: E-maily budou dávkovány po cca 10 000 příjemcích.
- Časový interval: Rozesílka bude probíhat postupně, s časovým intervalem 2–4 hodin.
- Míra nedoručení: Pokud míra nedoručení přesáhne 1 %, rozesílka bude pozastavena.
- Dvě rozesílky: Stejně jako u menších databází, i zde budou e-maily odesílány ve dvou dávkách.