Správně napsaný předmět hromadného emailu může významně ovlivnit rozhodnutí příjemce, zda zprávu otevře, či nikoli. Níže najdete několik tipů, jak vytvořit ideální předmět e-mailu a čemu se při tvorbě vyhnout.
- Využití Preheaderu: PreheaderPreheader je krátký text, který se v programu k prohlížení e-mailů zobrazuje obvykle pod předmětem e-mailu. Pok... More, nebo také náhled předmětu, je krátké shrnutí, které se obvykle zobrazuje pod předmětem a bývá prvním obsahem, který váš příjemce vidí. Preheader by měl doplňovat předmět a dát čtenáři vhled do obsahu vašeho sdělení.
- Optimalizace pro mobilní zařízení: Až 46 % všech emailů si uživatelé otevřou na mobilních zařízeních, proto by předmět měl být spíše stručný. Doporučená délka je 30–45 znaků nebo kolem 6–8 slov. Kupříkladu trend pro rok 2022 se přiklání k předmětu o délce maximálně tří slov.
- Buďte relevantní a jasní: Předmět by měl souviset s obsahem emailu. Klamavé předměty mohou vést k poklesu důvěry od vašich příjemců.
- A/B testování: Před hromadným odesláním otestujte více různých variant předmětů, abyste zjistili, který má lepší míru otevření. Asi 47 % marketérů už tuto taktiku běžně při své práci využívá.
- Jméno odesílatele je důležité: Rozpoznatelná jména odesílatelů zvyšují míru otevření. Až 45 % uživatelů ignoruje emaily od neznámých odesílatelů. Ujistěte se, že jméno odesílatele je spojeno s vaší značkou nebo účelem sdělení.
- Střídmé použití emotikonů: Emotikony, smajlíky, kaomoji, emoji dokážou přidat šmrnc a upoutat pozornost, pokud jsou použity vhodně. Nicméně jejich nadměrné nebo nevhodné použití může emailu dodat neprofesionální vzhled. Vždy zvažte svou cílovou skupinu!
- Vytvořte pocit naléhavosti a vzácnosti: Předměty, které vyjadřují omezenou nabídku nebo pocit naléhavosti, jako např. Poslední šance nebo Zbývá jen několik míst, mohou zvýšit míru otevření.
- Vyvarujte se spammerským slovům: Slova jako zdarma, kupte nyní, nebo nadměrné používání vykřičníků mohou váš email odeslat do složky SPAM.
- Přidejte osobní dotek: Personalizace předmětů, zejména s uvedením jména příjemce, ideálně ve správně vyskloňovaném tvaru, může zlepšit míru otevření.
- Vždy si text prověřte: Vyvarujte se gramatických i pravopisných nedostatků v předmětu. Chyby mohou způsobit, že email vypadá méně důvěryhodně.
- Opatrně s velkými písmeny: Používání VELKÝCH PÍSMEN může emailu dodat agresivní vzhled a je to běžný spammerský spouštěč. Používejte velká písmena střídmě.
- Klaďte otázky: Kladením otázky můžete vzbudit zvědavost příjemce, což jej může podnítit k otevření emailu a hledání odpovědí.
Pamatujte, že hlavním cílem předmětu je přilákat příjemce k otevření emailu. Měl by poskytnout jasný, stručný a upřímný přehled o obsahu. Neustále vyhodnocujte a přizpůsobujte svou strategii tomu, co nejvíce rezonuje s vaším publikem.