Odhlášení z SMS

Jaroslav Bouška Jaroslav Bouška
24. června 2024

Pokud zasíláte hromadné SMS, musí existovat cesta, aby se zákazník mohl jednoduše odhlásil z odběru.

Možností řešení je více:

  1. Odpověď na SMS – veškeré odeslané SMS bez textového identifikátoru mají vyhrazený „kanál“ a na odeslanou SMS lze do 24 hodin od odeslání odpovědět. Odpovědi na odeslané SMS lze najít v detailu kampaně. Pokud odpověď obsahuje klíčové slovo, např. stop, nezasílat, odhlásit, zrušit apod., dané telefonní číslo automaticky odhlásíme z dalších kampaní. Doporučujeme na konec zprávy připojit např. text „Odhlasit: Odpovezte STOP“.
    Pokud chcete zasílat hromadné SMS s použitím textového identifikátoru, musíte použít jeden z dalších níže uvedených způsobů. Na tuto SMS nelze odpovídat.

  2. Vlastní landing page pro odhlašování – na přání můžeme vytvořit vlastní LP kam uživatel, kolega zadá telefonní číslo a to odhlásíme. Pokud bude LP veřejně přístupná, doporučujeme nastavit i double opt-out, kde si ověříme zaslanou SMS, zda se opravdu odhlašuje správné telefonní číslo (podobně jako double opt-in při potvrzení odběru novinek e-mailem).

  3. Přidání odkazu do SMS – můžeme vám připravit odkaz, který bude unikátní pro každou SMS a příjemce se bude moci odhlásit jednoduše proklikem z SMS. Odkaz může zabírat více znaků (typicky 32 znaků), je tedy potřeba na to myslet již při přípravě sdělení.